4 Ocak 2009 Pazar

KÜME TANIMI

Küme, belirli bir alanda birbirleriyle bir ürün ya da hizmet üretmek ile ilgili bağlantılı, aynı zamanda coğrafi alanda toplanmış şirket ve kuruluşların oluşturduğu grupların tümüne denmektedir.

Kümeler temel olarak işbirliği ve rekabetin aynı ortamda tutulması fikrinden ortaya çıkmıştır. Sosyal ilişkiler, kümeleri bir araya getirdiği gibi, yenilikçi fikirlerin yaratılması sürecine de katkı sağlar. Bunun yanında daha geniş bir açıdan incelenmesi daha mantıklıdır zira küreselleşmenin, kümelenmenin önemini azaltmasının önüne ancak bu şekilde geçilebilir. Günümüzde dünyayı hızla içine çeken küreselleşme aynı zamanda kümelenmenin de önüne set çekmektedir. Ancak gerek sayılarından, gerekse rekabet güçlerinden bağımsız olarak kümeler, düzgün uygulandığı zaman içerisindeki kuruluşlara büyük yararlar getirmektedir.

Sosyal iletişim ağının güçlü olması, kümelerin içindeki kuruluşların da aynı zamanda birbirlerini daha iyi anlamalarını sağlamaktadır. Bunun yararları ise dış ekonomiye güçlü bir ivme kazandırması ve özelleştirilmiş servislerin teknik ve ekonomik açıdan daha donanımlı olmasını sağlamasıdır.
Basite indirgenirse;

• Her ne kadar müdahaleciliği teşvik eden bir yapıda olsa da daha esnek bir modele dönüşmek,
• Rekabeti arttırmak, kısa dönem kazançlarını ve kuruluşlar arası ulusal veya uluslar arası anlaşmazlıkları azaltmak,
• Dinamik ve esnek olmak, kümelerin en büyük özellikleridir.

Image Hosted by ImageShack.us


Örnek Küme Şeması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder